Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
نورالله طبرسی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان خبرگان پنجم » تعداد بازدید: ٣٠٣٠٦١
نورالله طبرسی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
نورالله طبرسی (زادهٔ فروردين ۱۳۱۹ در سوچلمای هزارجريب نكا) نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امام جمعه شهرستان ساری و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله نورالله طبرسی در فروردین ۱۳۱۹ شمسی در روستای «سوچلما» بخش هزار جریب مازندران از توابع شهرستان نکا متولد شد. پدر وی آیت الله حاج شیخ حسن طبرسی سوچلمائی فرزند آخوند ملا یدالله از علمای سرشناس هزار جریب بود. آیت الله حاج شیخ حسن طبرسی از علمای برجسته مازندران و منطقه هزار جریب بود که پس از تحصیلات در حوزه علمیه مشهد مقدس و نجف اشرف به مازندران مراجعت کردند. وی در اواخر عمر در شهرستان ساری مقیم شده بودند و در مسجد شاه غازی سابق و سجاد فعلی مشغول امامت و فعالیت های دینی بودند.

آیت الله نورالله طبرسی تا سن حدود دوازده سالگی و در روستای خود سوچلماء در مکتب خانه قرآن خواندن و نوشتن را فرا گرفته و پس از آن در حوزه علمیه کوهستان و در خدمت مرحوم آیت الله العظمی کوهستانی و در آن مدرسه قسمت اعظم جامع المقدمات، ادبیات عرب و صرف و نحو را فرا گرفته و به مدت دو سال در آن حوزه حضور داشتند.

پس از دو سال تحصیل در کوهستان راهی حوزه علمیه قم شده و در آنجا حدود بیست سال مشغول تحصیل علوم دینی بودند. سطوح مقدماتی و عالیه را در نزذ اساتید و مدرسینی همچون آیت الله اعتمادی، آیت الله فشارکی، آیت الله امینیان، آیت الله ستوده و آیت الله صلواتی؛ مکاسب و کفایه را در خدمت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و آیت الله مشکینی و آیت الله سلطانی طباطبایی و آیت الله بروجردی و اساتیدی همچون آیت الله جوادی آملی، آیت الله حسن زاده آملی و دیگران خواندند.

وی از آغاز انقلاب در سال ۴۲ به صف مبارزه با دولت وقت پیوسته و با شرکت در تظاهرات مردم قم و تمامی فعالیت های سیاسی مرسوم و متداول، از پیشگامان عرصه مبارزه محسوب می شود. وی همچنین یکی از دست اندارکاران مراسم استقبال از آیت الله خمینی به قم پس از فاجعه مدرسه فیضیه و بازداشت وی در تهران بود.

آیت الله طبرسی بعدها از قم مهاجرت کردند و در سال ۱۳۵۲ در ساری مقیم شدند و در شهرستان ساری به فعالیت های سیاسی و مذهبی پرداختند. در ابتدای انقلاب اسلامی با سرپرستی آیت الله مصطفی صدوقی کمیته انقلاب اسلامی در ساری تشکیل دادند که اداره امور شهری را به عهده داشتند. آیت الله نورالله طبرسی در طول جنگ هشت ساله با عراق به فعالیت های پشتیبانی از جنگ می پردازند. بارزترین نقش وی در کنار آیت الله روحانی در مرحله سازندگی، بازسازی، سوسنگرد بوده است.

وی در سال ۱۳۵۹ از سوی آیت الله خمینی به عنوان امام جمعه و نماینده وی شهرستان ساری منصوب شدند و در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

وی در ۲۷ سالگی (سال ۱۳۴۶) ازدواج نموده و دارای چهار دختر و سه پسر می باشد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

نورالله طبرسی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,